2010-07-06
 00:35:46

- you're not the only one.



Jag tror, eller är nästan helt säker, på att jag inte är den enda tonårstjejen med stora
humörsvängningar. Ena dagen kan livet vara awesome och allt kan vara perfekt.
Självförtroendet är på topp, vännerna är världens bästa, familjen är världens finaste och
den där speciella killen verkar faktiskt intresserad.

Nästa dag tittar du dig själv i spegeln och bara totalt hatar vad du ser(ja, ibland hatar man),
vännerna sviker, familjen förstår inte och den där speciella killen verkar inte vilja ha med dig
att göra över huvudtaget.

Någon dag kanske du mår ganska normalt. Du känner dig varken vacker eller ful och allt annat
är som vanligt. Det är de dagarna som bara passerar, utan några konstigheter.

Jag tror att det är ganska normalt, men jag kan ändå inte låta bli att känna mig konstig och
annorlunda för att jag har mina olika dagar.

Jag fick en gång ett tips av en vän att jag skulle skriva ner positiva saker om mig själv och
handlingar jag gjort under dagen de dagar jag kände mig nedstämd. På det sätter fokuserar
man på det positiva och förhoppningsvis inser man att man är en ganska bra person.
Jag har faktiskt inte testat denna metod, men funderar på att göra det. Det kan ju inte skada.

Så, till er som orkat läsa denna text och känner igen er vill jag bara säga,
ni är inte de ända som har ups and downs. Jag vet hur jobbiga de där
dåliga dagarna kan vara och jag vet också att det gäller att ta sig igenom dem
och tänka som det gamla ordspråket: Efter regn kommer solsken.

Saker och ting löser sig så småningom.
You're not the only one.

Peace.


Anonym
PUBLICERAT: 2010-07-06, 20:57:51 | URL: http://conler.se

Åh tack så mycket vännen ! <3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: