2010-07-13
 22:53:57

- In my head!



Vem är jag?

Nu menar jag inte vad jag heter, hur gammal jag är, var jag bor m.m.
Jag menar VEM JAG ÄR? Hur tänker jag? Åsikter? Vad är jag för filur egentligen?
Det är det detta inlägget ska handla om.. Så om du inte vill veta & inte är intresserad
så bör du nog inte fortsätta läsa, då tråkar du bara ut dig själv.

Jag tror att jag är en ganska vanlig, men ändå ovanlig tonårstjej.
Men vem bestämmer vad som är vanligt och vad som är ovanligt?
Jag går i skolan (inte just nu för det är sommarlov, men sedan börjar jag på Spyken i
Lund) som vilken vanlig tonåring som helst. Jag är mycket med mina vänner,
jag har mina egna intressen som exempelvis kläder&mode, gitarren(MUSIK!!), fotografering,
dans, matlagning m.m och jag har en underbar & riktigt awesome familj..

Men hur tänker jag kring saker och ting? Jag kan ju inte svara i ETT inlägg om
alla mina tankar som jag har i huvudet, men jag tänkte nämna några saker iaf.

Självförtroende- Jag tror inte att det finns en enda person i HELA världen som har
världens bästa självförtroende ALLTID. Jag tror att ingen går runt och är helt
nöjd med sig själv hela tiden. Det finns säkert de med bra självförtroende som
har lätt för att tycka som sig själva, men de har också sina dåliga dagar då
ingenting känns rätt. För de som har otroligt dåligt självförtroende vill jag skaka
om och säga: Du är BRA precis som du är. Du är vacker precis som du är. Alla utseenden
är unika, så var glad över ditt, för det är DU. Det är så du ser ut. Jag tror att det är viktigt
att ta fram sina positiva sidor och fokusera på dem, annars blir man lätt deprimerad.
Been there, done that! And it aint fun.

SKITSNACK- Detta tycker jag är enormt viktigt. ALLA Snackar skit ibland. Du
är inte en dålig människa för att du snackar skit någon gång då och då. Det viktiga
är att du kan stå för det och isåfall  att det ligger något i det du säger så att du inte säger
saker bara för att få uppmärksamhet m.m. Det finns också olika sorts skitsnack enligt mig.
Om det är någon du bråkat med och du känner att du måste snacka med någon annan om det
och vräker ur dig lite saker, så tycker jag att det är okej. Den du bråkar med gör antagligen samma
sak. Bara ni kan reda ut allt sen. Och att ni båda ångrar er och släpper det sedan. För mig
är det elakt skitsnack om det är om någon man verkligen bryr sig om, som en bästa vän.
Bästa vänner snackar man inte skit om!

ATT DÖMMA- Alla dömmer. Det kan man inte hjälpa faktiskt och man kommer inte undan det.
Det viktiga är att vara beredd på att ändra åsikt och att ge alla en chans. Det finns ingenting som
säger att DU är bättre än personen du dömmer, det är därför viktigt att vara öppen för
att ändra sin åsikt.

KÄRLEK- Jag är 15, vad vet jag om kärlek? Så kanske några av er tänker. Sant, jag
har aldrig varit kär på riktigt, tror jag.. Men jag har ett mycket bra exempel att se upp till,
nämligen mina föräldrar. De träffade som mycket unga och har varit gifta i snart 23 år och
varit tillsammans i 29år. Och av dem har jag lärt mig att om man respekterar varandra,
stöttar varandra, ger varandra utrymme, uppskattar varandra & visar hur mycket man
betyder för varandra så går det hur bra som helst. Jag vet att dem kommer hålla ihop
föralltid. Just nu, i min ålder, tror jag att en mycket viktig sak är just att ge varandra
utrymme. Man måste inte spendera varenda minut varje dag tillsammans. Han får ha sina
dagar med sina grabbar och göra grabbsaker(saker som jag kanske inte förstår mig på alls)
och jag får göra mina chickflicksaker med mina tjejkompisar som han säkert skulle hjäspat stort
till. Sen är det förstås viktigt med allt det andra jag nämnde.

Någon annan dag tar jag upp andra tankar jag har! Berätta gärna vad
ni tycker om någon av punkter ovan. Välj en eller två & säg hur du tänker!
Finns det något ni tycker att jag ska skriva om?

<3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: